donderdag 22 december 2022

Schoon & haaks [afl. 42]

SCHOON & HAAKS [AFL. 42]

In De Parelduiker staat vanaf nummer 2 van de jaargang 2014 de rubriek ‘Schoon & haaks’ waarin ik publicaties van privédrukkers en marginale uitgevers bespreek. In de tweëenveertigste aflevering (2022, nr. 5) staan recensies van de volgende boeken:

 

·        Manès Sperber, De waterdragers van God. Alles wat voorbij is, 1 (vert. Jan Bert Kanon). Zorgvlied: Van Maaskant Haun, 2022.

·        Leo Mietus, Ecce homo. A. Marja’s zoektocht naar een authentieke vorm van geloven en zijn onvoltooide preek over Simson. Bennekom: Stichting Seminarium Bond van Vrije Evangelische Gemeenten in Nederland, 2022.

·        Boudewijn van Houten, Doggy Dog en andere verhalen. Nijmegen: Flanor. 2022.

·        Frank van Dijl, ‘Ik zou graag iets goeds schrijven’. Leiden: Fragment, 2022.

·        Frank van Dijl, ‘Niets onmenselijks acht ik mij vreemd’. Leiden: Fragment, 2022.

·        Frank van Dijl, ‘Ik leef voor anderen, dat is beslist een feit’. Leiden: Fragment, 2022.

·        L.H. Wiener, Tweede open brief aan Arnon Grunberg. Utrecht: Hinderickx & Winderickx, 2022.

·        Wim Wilmink, Cabaretliedjes 1956-1959. ’s-Gravenhage: Statenhofpers, 2022.

 

| Zie verder: Jan Paul Hinrichs, ‘Schoon & haaks’, De Parelduiker 27 (2022), nr. 5, pp. 75-80.